It's just a way to put my back straight


Tanke när väckarklockan ringde 05.45 imorse: jag vill dö jag vill dö jag vill dö jag vill dö jag vill dö...

Klädde på mig det första jag fick tag på där i mörkret, slängde upp håret i en slarvig tofs, börjar bre mackor. Kommer på mig själv med att fundera varför i helvete jag sätter smör på dom? När har jag någonsin ätit smör? Jag sätter ju knappt smör när jag ska göra mackor åt andra. Börjar om. Ger upp. Tar en banan istället.

Sminkar mig. Kladdar. Börjar om. Borstar tänderna med salva. Tänker för mig själv: jag vill dö jag vill dö jag vill dö jag vill dö... Funderar på att korta av lidandet med hjälp av en nagelfil. Mission failed. Letar sockarna som har hamnat under badkaret på någon vänster. Kollar klockan, "satana minttu, 10 minuter i 7". Kastar på mig kläderna. Springer ut. 12 minus visar mobilen (skittelefon), men mitt norrländska vädersinne säger "cirka 46 minusgrader". Kraftig motvind. Upprepar för mig själv: jag vill dö jag vill dö jag vill dö jag vill dö jag vill dö... Enens terometer visar: 22 minus. Jag hade nästan fullträff alltså med min gissning.

Men sen blev allting genast mycket bättre. När man blivit varm, fått i sig en redig kopp kaffe och saker och ting började hända. Den här dagen har gått riktigt fort. Var bara imorse mitt beteende var ytterst ostabilt. Men jag är seriös. Jag är inte gjord för att kliva upp innan sju. Sju är alldeles på gränsen alltså. Men kvart i sex. KVART I SEX!!! Jag är så sjukt morgontrött att det finns inte. Men när jag väl drar mig upp är det inga problem. Men det är ju just det - att ta sig uipp. Får träna ihelgen alltså. Ska ju jobba lördag och söndag och börjar sju båda dagarna.

Nåja. Imorgon händer det grejer. Ida skall det gosas med iallafall, så mycket vet jag. Får se om min bror väljer att spendera kvällen med mig istället för att festa eller spela poker. Spännande grejer.

Nu ska jag dricka äppeljuice. Kult!


Såhär snygg har jag varit idag!

Kommentarer
Postat av: ida

hejhej elina! fin blogg!! tycker om din stil!!

2011-02-10 @ 20:15:55
URL: http://www.iiidaeriksson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0